Let's follow me!

Lawati Kedai Qaseh Gold Online

Sunday, August 7, 2011

Muslimah by Nazrey

Tiada apa yang hendak diluahkan di sini..
Itulah dia Muslimah sejati..
Saya?
Ya, Walaupun bernama Muslimah, 
belum lagi mencapai tahap tersebut.
Ayuh rakan mahasiswi dan kaum hawa sekalian, 
mari ke arah Muslimah Sejati..Wanita Solehah.

Moga bertemu di pintu syurga...

Wednesday, August 3, 2011

Barakallah...

Hari berlalu dan mendatang dengan pelbagai berita..ada yang sedih, ada yang pedih, ada yang suka, ada yang duka. hehe... Tak kisah lah yang kurang menggembirakan itu.. Bukan itu yang hendak aku tekankan. hehe.. Apa yang hendak diketengahkan adalah...PERASAAN GEMBIRA yang tak mampu untuk aku gambarkan.. Apabila, insan-insan sekelilingku..bakal menyempurnakan separuh dari agama..Apakah itu? iaitu PERNIKAHAN..

Penatnya buat kerja jemaah..dah lah xde gaji.


Penglibatan dalam urusan berkumpulan (jemaah) sehari-hari semakin dirasakan membebankan. Kerinduan kepada keluarga tercinta yang jauh dimata kian berat dan semakin sarat. Peruntukan masa untuk bersama mereka yang tersayang dan masa bersendirian untuk lebih dekatkan pada-Nya kian terkikis. Dahlah cuti macam tak cuti. Dengan menghadapi  tekanan, tohmahan, karenah dan ragam manusia yang pelbagai, betul-betul menyusahkan dan memeningkan..langsung tak membantu aku apa-apa! 

Tambahan, apabila dikata, bergerak kerja berjemaah, buatlah kerja bersama-sama. Tapi...mereka dengan mereka dan aku yang sendirian.. Asyik betul mereka dengan assabiyah mereka yang dilabelkan sebagai "ukhwah" tu..betul ke ukhwah?? Huh! Penatnya! Letihlah!!! Dah la takde gaji! Bukan aku nak kata aku tak ikhlas, tapi..kalau nak bergerak kerja berkumpulan tu, biar la dengan suka hati..kalau dah rasa bersendirian, macam mana nak bersemangat buat kerja?? Betul x?

Tapi pembaca sekalian, aku mohon dengan sangat untuk kalian meneruskan pembacaan...

Kata-kata dan ayat di atas, sebenarnya, aku takde nak tuju pada sesiapa..tapi, ia adalah sebagai muhasah untuk diri dan mungkin untuk pembaca sekalian (jika berguna). Mungkin ada antara kita yang pernah merasakan seperti situasi di atas. Jadi pertamanya, aku nak mengajak kalian untuk sama-sama kita beristighfar jika kata-kata semacam diatas pernah terlintas dan terdetik di hati kita.. Astaghfirullahal'azim...(30 kali atau lebih..)

#Pray4Gaza