Let's follow me!

Lawati Kedai Qaseh Gold Online

Thursday, December 20, 2012

Wake Up

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ

Sekian lama menyepi...selepas mendirikan "masjid".. jarang sungguh aku menulis. Bukan sebab apa.. it's because of.. "L" illness.. orang jawa kata, penyakit "M". hihi.. Kesiannnn...blog sudah terlalu berat dengan sesawang. Ya Allahh.. aku rindu dengan diari ini! Aku ada jugak menulis, tp dalam buku jela. hand writing. Yang "M" sangat ni sebab penat nak mengadap laptop lama2.. hihi.. sorry u'olls.. 

Wake Up!!! 
Wake Up!!! It's time for clean up all the messes..Okay?!!


La ni usia perkahwinan aku dgn si dia tercinta, hampir mencapai 6 bulan.. Yeah, perkahwinan ni suatu anugerah yang Allah kurniakan untuk hamba-hambaNya. Alhamdulillah.. aku bersyukur sgt2 dengan perancangan Allah ini, yang sebenarnya aku sendiri tak sangka..it was happened to me!! 

Erm..biasa la..bila bujang, mahu berdua.. Bila berdua, mahu bertiga... Setiap pasangan suami isteri semestinya mengimpikan keluarga yang lengkap bahagia, sakinah, mawaddah, wa rahmah.. Ada anak, cucu dan keturunannya.. Begitu juga aku dan suami, dan kamu yang membaca juga, kan??? Sape taknak...keluarga bahagia sampai ke syurga..kan, kan, kan???

So..back to our 1 to 2, 2 to 3...etc.
Dalam tempoh hampir 6 bulan mendirikan rumah tangga, tp kami belum lagi dikurniakan zuriat.. :'( Sape kata tak sedey? mestila sedey sebab kita manusia biasa.. cuma.. it's how we manage and face it! Macam biasa.. We as a slave, just follow and thank to God's plan. In other hand, kite jugak kena berusaha.. macam exam.. kita tawakkal dengan usaha yg terbaik, hasilnya, kita serah kepada Allah.. it's very simple, right?! 



Anyway..., semuanya mudah untuk dikatakan, tp bukannya mudah untuk menghadapinya.. Hanya sesiapa yang diujiNya sahaja yang mengetahui sebenar-benar keadaannya. Apa-apapun, aku bersyukur kepadaNya.. kerana Dia telah kurniakan aku terlalu banyak nikmat..

Yang PERTAMA dan UTAMA semestinya nikmat
 Iman & Islam. Nilainya tidak terhitung.. infiliti daripada infiniti syukur bagi 2 perkara ini. Yang lain?

★ Kasih sayang Emak Abah dan keluarga yang terbaik di dunia.

☆ Rezeki..makan minum, alhamdulillah la masih boleh makan untuk meneruskan hidup.
★ Kesihatan. Alhamdulillah.. allah beri kesihatan yang baik. tak perlu duduk kt wad, dll.

☆ Suami yang baik. hensem. comel.
★ .... infiniti ...kalau nak list mmg xmenang tangan la, kan~ sedangkan,

Allah Swt. berfirman, “Katakanlah: Sekiranya lautan menjadi tinta untuk (menulis) kalimat-kalimat Tuhanku, sungguh habislah lautan itu sebelum habis (ditulis) kalimat-kalimat Tuhanku, meskipun Kami datangkan tambahan sebanyak itu (pula)."  (QS. Al-Kahfi: 109)

semuanya...mcm usia, masa ,lapang, sihat, hidup, semuanyalah nikmat dari Allah.. Kalau xde semua tu.. what will happen to us? Subhanallah.. Sungguh Maha Hebat Tuhan kita.. Dialah yang Maha Kaya, Maha Berkuasa, lagi Maha Bijaksana.

Manusia merancang, Allah juga merancang.. dan, sebaik-baik perancangan adalah daripada Allah. Selepas bergelar sebagai seorang isteri, eceli baru aku realize.. kehidupan rumahtangga ni banyak dugaan dan cabarannya. Kenapa aku cakap mcmtu? Sebabnya selepas berkahwinlah, aku terdedah dengan pelbagai situasi hal suami isteri.. mcm sekarang yang aku lalui.. zuriat. sebelum ni, aku fikir macam senang je nak dapat anak. sebab tgk emak abah aku, diorg ada 10 orang anak termasuk aku. 2 orang Kakak aku yang dah kahwin pun, masing2 dah ada 3 orang anak.. Sweet sgt. 

Situasi aku berlainan sket. sebab aku kahwin skali dgn kkk aku. So...kalau sorang dah ada, mesti orang akan compare2.. lantak korang la kalau nak compare ke hape ke.. tp buat masa ni, kkk aku pun belum ada apa2 berita lagi. tu aku masih steady lagi.. usaha2 jugak..tp sambil rilex2 je.

Dalam hati, kalau ada, biarla sama2 ada.. hehe.. nikah sama2.. ngandung sama2.. ini barula adik kakak sejati namanya! koh3.. Ish2..Ape2 je aku ni.. semuanya kan ketentuan Allah.. 
Rezeki, Jodoh, Ajal, Maut, semuanya ditangan Tuhan... Kita sebagai hamba, WAJIB Redha dan Bersyukur dengan segala perancangannya, sebab segala perancangannya adalah yang terbaik untuk kita! :)

“Allah menganugerahkan al hikmah kepada siapa yang dikehendaki-Nya. Dan barangsiapa yang dianugerahi hikmah, ia benar-benar telah dianugerahi karunia yang banyak. Dan hanya orang-orang yang berakallah yang dapat mengambil pelajaran (dari firman Allah).” (QS. Al-Baqarah: 269)   

#Pray4Gaza