Let's follow me!

Lawati Tasneem Naturel

Lawati Tasneem Naturel
Sape Sapu Jer..

Tuesday, March 16, 2010

Mengemis kasih

Album : Gema Alam
Munsyid : Raihan
http://liriknasyid.com

Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi parah

Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosa itu menggunung
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku

__________________________________________

ya Allah...aku benar-benar malu padaMu..
dengan segala yang aku lakukan selama kuhidup..
betapa besarnya..betapa banyaknya nikmat yang telah Kau kurniakan..
dan jika dibanding dengan hanya sedikit kebaikan yang aku lakukan serta
dosa yang menggunung...

aku malu padamu ya Allah...
aku benar-benar malu...
ampuni aku ya Allah..
ampuni aku...

jangan biarkan aku berdosa jika Engkau tidak mengampuniku..

ya Allah bantulah hambaMu yang hina ini..
dalam menghadapi ujian dan dugaanMu..

No comments:

Post a Comment

#Pray4Gaza