Let's follow me!

Lawati Kedai Qaseh Gold Online

Wednesday, October 1, 2014

Aku hamba yang penuh dengan dosa...

Astaghfirullahal'azim...
Astaghfirullahal'azim...
Astaghfirullahal'azim...
Perbanyakkan membaca istighfar, kerana dengan beristighfar akan
mendatangkan rezeki, kelapangan, keturunan yang baik, ilmu yang
bermanfaat, adanya kemudahan serta dapat menghapuskan dosa.


Monday, September 22, 2014

Kalender Cuti Umum 2015 Dan Takwim Sekolah Malaysia

Cuti memang seronok inilah saat dinanti untuk meluangkan masa bersama yang tersayang malah dapat melepaskan tekanan yang dihadapi di tempat kerja mahupun di sekolah bagi pelajar khususnya

cuti cuti malaysia 2015

Bagi sesetengah orang, pelbagai rancangan diatur dalam minda mereka. Belum pun masuk tahun baharu pelbagai aktiviti yang dirasakan boleh dilakukan dengan keluarga ataupun rakan sepanjang cuti yang menjadi pilihan itu akan dirancang dengan teliti

Kalender Cuti Umum 2015 Dan Takwim Sekolah Malaysia Seluruh Negeri


Untuk merancang percutian perkara utama yang diperlukan adalah kalendar tahunan bagi mengetahui senarai cuti umum di Malaysia.. Manakala untuk cuti persekolahan atau cuti semester perlu merujuk kepada takwim atau perincian persekolahan tahun 2015 mengikut penggal yang akan dikeluarkan pihak bahagian pengurusan sekolah harian Kementerian Pendidikan Malaysia

Saturday, September 13, 2014

Tawakal dan Ikhlas


Ada beberapa perkara yang berkaitan tentang tawakal kepada Allah, iaitu:

Pertama:
 Tawakal adalah perkara yang berkaitan tentang masalah akidah. Meyakini Sang Pencipta, iaitu  Allah, sebagai satu-satunya tempat bergantung bagi setiap Muslim ketika berharap suatu manfaat dan menghindari daripada kemudaratan. Orang yang mengingkari perkara ini bererti dia kafir.

Kedua: Setiap hamba wajib bertawakal hanya kepada Allah dalam segala urusannya. Tawakal ini termasuklah di dalam hati, iaitu jika seorang hamba mengucapkannya tapi tidak meyakini dengan hatinya, maka ia tidak dianggap sebagai seorang yang bertawakal.

Ketiga: Jika seorang hamba mengingkari dalil-dalil kewajipan untuk bertawakal yang bersifat qath’i (pasti), maka ia telah menjadi orang kafir.

Tuesday, March 18, 2014

Info Penting ! Mengapa Rasulullah Larang Minum Berdiri



Dalam hadis disebutkan “janganlah kamu minum sambil berdiri”. Dari segi kesihatan. Air yang masuk dengan cara duduk akan disaring oleh sfinger. Sfinger adalah suatu struktur muskuler(berotot) yang boleh membuka (sehingga air kencing boleh keluar) dan menutup.
Setiap air yang kita minum akan disalurkan pada ‘pos-pos’ penyaringan yang berada di ginjal. Jika kita minum sambil berdiri. Air yang kita minum otomatik masuk tanpa disaring lagi.

Terus menuju kandungan air kencing. Ketika menuju kandungan air kencing itu terjadi pengendapan di saluran sepanjang perjalanan (ureter). Kerana banyak sisa-sisa yang melekat di ureter inilah awal mula munculnya bencana.
Benar, penyakit kristal ginjal. Salah satu penyakit ginjal yang sungguh berbahaya.Disyaki akibat susah kencing, jelas perkara ini berhubungan dengan saluran yang sedikit demi sedikit tersumbat tadi.
Dari Anas r.a. dari Nabi saw.: “Bahawa ia melarang seseorang untuk minum sambil berdiri”. Qatadah berkata, “Kemudian kami bertanya kepada Anas tentang makan. Ia menjawab bahawa hal itu lebih buruk.”

Saturday, March 15, 2014

Wajib Baca! Cara ringkas untuk SOLAT JENAZAH.


Belajarlah wahai lelaki. Apakah kau tak malu bila tak pandai nak solat untuk ahli keluarga lebih-lebih lagi untuk mak atau ayah meninggal. Itu sahajalah penghormatan yg terakhir buat insan yg membesarkan dan menjaga kita…

Thursday, March 13, 2014

DI SEBALIK PERISTIWA FUTURE MUSIC FESTIVAL ASIA & UNDANG-UNDANG AZAB ALLAH

1. Kamal , 22, Sabreena, 21, Syazana , 23, and Nor Faizza , 27. Saudara Islam kita ini telah mati semasa konsert tersebut. Muda-muda belaka. Apa agaknya music yang didengari mereka sekarang?
2. Ada kawan saya cerita, lagu-lagu yang mereka dengar itu high bass. Techno, trance, remix, etc. Memang boleh masuk dunia lain kalau PA system power. High bass tu boleh rasa sampai ke jantung. Takdir Allah, Malaikat Maut menarik nyawa mereka seiring dengan dentuman muzik yang dahsyat, dan kini mereka memang berada di dunia lain yang lebih real; alam barzakh. Apa-apa pun, mari kita sama-sama doakan agar mereka semua keampunan dan keredhaan Allah SWT.
3. Apa pengajaran untuk kita yang masih hidup? Bagi yang hidup mereka seperti Kamal, Sabreena, Syazana dan Faizza, cubalah tanya pada diri masing-masing, apa agaknya yang sedang dialami mereka sekarang? Artis-artis Malaysia yang dah berhijrah dari kehidupan jahiliyah ini mesti tampil ke hadapan sekarang untuk beri kesedaran. Konsert ini jelas menunjukkan kefasikan dan kezaliman manusia yang bermaharajalela melayan nafsu.
4. Bagi golongan baik dan soleh, ada satu undang-undang (qanun) Allah SWT yang anda mesti tahu. Khalifah Umar al-Khattab pernah ditanya, “Adakah sesebuah negeri itu boleh musnah padahal ia makmur maju?” Beliau menjawab: “Ya, apabila orang-orang jahat menguasai orang-orang baik.” Apabila kefasikan dominan, Malaysia boleh hancur disebabkan azab Allah SWT. Azab Allah SWT tidak hanya terkena pada orang yang bersifat zalim, tetapi juga kena kepada orang baik.

Tuesday, March 11, 2014

Misteri Kehilangan Mas MH370

Hari demi hari.. aku mengikuti update tentang kehilangan pesawat MH370.. Setiap kali sidang media, aku akan cuba untuk mengikuti perkembangannya..Alhamdulillah, ulasan dan perbincangan yang aku sertai, banyak memberikan aku pengetahuan tentang pesawat, penyelenggaraan, penerbangan dan ilmu-ilmu lain.. Terima kasih.. Namun, setelah 3 hari aku seperti nak muntah mendengar segala update, khususnya sidang media. 
Kenapa? Sebabnya aku rasa setiap kali sidang media, benda yang diperkatakan adalah berulang-ulang. Apa yang dimahukan langsung tidak muncul. Persoalan media tidak terjawab. Masih dalam pencarian.. masih dalam penyiasatan. aduh! bosan! Kalau langsung takde update, xperlu la buat sidang media banyak kali. Nak muntah! Maaf ya, xpatut aku nyatakan begitu. Tp tu la.. itu yg aku rasakan. Astaghfirullahal'azim..

Aku sedar, semua pihak jadi buntu akan hal ni. Aku juga berdoa agar segala usaha dipermudahkan Allah. Moga MH370 selamat di bawah jagaanNya.

Monday, March 10, 2014

Apakah Negara Sudah Hilang Keberkatan?

Tulisan Umum
10 Mac 2014 

Apakah Negara Sudah Hilang Keberkatan?

Bila musibah datang melanda, kita sering diajar untuk bermuhasabah. Dalam bermuhasabah, kita mencari di manakah punca berlakunya suatu musibah itu, kita meneliti di manakah silapnya dan apakah hikmah di sebalik kejadian. Begitulah se-eloknya.

Sebelum saya teruskan penulisan ini dengan lebih serius, ingin saya kongsi bahawa ketika ini terpapar di papan televisyen perlawanan di antara Datuk Lee Chong Wei menentang Chen Long dalam aksi badminton final All-England. Chong Wei sedang mendahului dengan kiraan 13-7, dan dalam gaya yang menguasai permainan.


Sunday, March 9, 2014

Hanya Allah Mengetahui Segalanya - Tafsir Surah Al-An'am: 59

Manusia, ada ilmu, ada kuasa, ada usaha... ada segala-galanya.Namun,jangan dilupa, segala yang ada pada manusia adalah terhad..terbatas.
Kerana segala-galanya milik Pencipta Agung, Tuhan yang Maha Berkuasa..lagi Maha Bijaksana. Sedangkan jasadnya juga pemilikan sementara.. hanya pinjaman semata-mata. Tiada yang kekal abadi.. Kekuasaan dan pengetahuan adalah milik mutlak Allah S.W.T.. Dengan kata lain, kekuasaanNya dan PengetahuanNya tiada had dan takkan tercapai di akal manusia.
Kat sini aku kongsikan penulisan seorang yang aku kagumi, yang semestinya bermanfaat buat kita semua..In shaa Allah..

Saturday, March 8, 2014

Berita tergempar: Pesawat Boeing 777-200, MH370 hilang

Seusai menonton Tanyalah Ustaz TV9. Aku dan suami menonton MHI.. kami dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS), boeing 777-200, MH370 hilang dari radar dan tidak dapat dikesan. 

Ya Allah...terkejut dan tertanya-tanya bagaimana ia berlaku. Moga MH370 berserta penumpanng dan anak kapal berada dalam lindungan Allah.. amin.



Monday, March 3, 2014

Khas buat suami tercinta


Affandi Abdul Rahman.. 
suatu nama yang dahulunya asing bagi aku. 

************************************************************
Dia mula kukenal apabila aku menyertai suatu program..
di mana dia merupakan senior di kampus, dan merupakan 
unit disiplin dalam program tersebut.
Dalam menyertai program tu
aku merasakan dirinya sangat2 menjengkelkan
kerana karakternya yg terlalu tegas dan sangat garang sepanjang program..
almaklumlah...unit disiplin~
ishhh...xsuke la duk dalam program tu kalau dia ada.
ada part program dia tak ada. 
kalau sampai part dia, rasa amat takut dan berdebar-debar je hati ini. 
serius, btul2 STRESSS!!!

Tuesday, February 25, 2014

MUJAHID & MUJAHIDAH yang patut dicontohi

BERLINANGAN AIR MATA WAKTU MEMBACANYA...
SEMOGA MENJADI CONTOH BUAT KITA SEMUA....

MUJAHID & MUJAHIDAH yang patut dicontohi. 

Masing-masing telah pergi menghadap Ilahi dalam usia 20 tahun pada tahun 2013. Luangkan sedikit masa untuk menghayati kisah mereka berdua. Semoga ia bermanfaat untuk kita bersama.

~Ahmad Ammar Bin Ahmad Azam~

Beliau digelar oleh sahabat-sahabatnya sebagai “Syahid yang tertangguh”. Ahmad Ammar Ahmad Azam telah pergi menemui Tuhannya pada usia 20 tahun di dalam kemalangan jalan raya 2 Nov 2013 di Istanbul, Turki.

Monday, February 10, 2014

Pesan / petua Imam Syafie untuk yg bergelar lelaki

Moga ada menfaatnya....

Empat perkara menguatkan badan
1. Makan daging
2. Memakai haruman
3. kerap mandi
4. Berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
1. Banyak berkelamin (bersetubuh)
2. Selalu cemas
3. Banyak minum air ketika makan
4. Banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata
1. Duduk mengadap kiblat
2. Bercelak sebelum tidur
3. Memandang yang hijau
4. Berpakaian bersih


Friday, January 31, 2014

KEBURUKAN MEMAKAN ORGAN DALAMAN BINATANG ATAU HAIWAN


Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. Sains juga menggalakkan makan hati kerana khasiat zat besinya yang sangat diperlukan manusia. Tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Mana kita mesti pilih? Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi Muhammad ?

Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.
Kebanyakan ayam di pasaran hari ini telah disuntik bahan kimia untuk mempercepat tumbesarannya kerana didorong oleh permintaan pasaran yang semakin meningkat. Bahan kimia yang berbahaya ini akan dikumpulkan di hati.
Kandungan racun dalam hati:
- Antibiotik tylosin
- Penisilin
- Oxytetracycline
- Kanamycin.

Kandungan bahan kimia didalam hati ayam juga boleh menyebabkan kesan teratogenik, kesan karsinogenik Kesan teratogenik boleh menyebabkan kesan buruk kepada ibu mengandung, terutama kepada janin. Kandungan boleh mengalami keguguran atau bayi cacat. Manakala kesan Karsinogen boleh menyebabkan kanser. Ginjal juga merupakan organ penting dalam badan dan berfungsi untuk membuang sisa metabolisme dan racun dalam bentuk urin, yang kemudian dikeluarkan dari tubuh.
Walau pun Nabi berkata jangan tetapi ulamak lebih menjatuhkan hukum makhruh dalam keadaan ini dan bukan mengharamkannya.


Organ dalaman adalah organ selain daging yang terkandung dalam tubuh haiwan seperti:
- Hati
- Paru-paru
- Perut
- Hempedal
- Buah pinggang
- Jantung
- Telur ayam yang belum keluar dari perut ayam
- Telur ikan

Saranan ilmu Sains bahawa memakan hati haiwan adalah baik untuk menambah darah adalah ilmu songsang yang diajar oleh orang Yahudi agar umat manusia menjadi tidak sihat . Orang Yahudi ini beranggapan bahawa alangkah indahnya jika dunia ini dipenuhi oleh orang Yahudi sahaja. Mereka ingin membunuh umat lain selain Yahudi secara senyap. Orang Yahudi ini sangat mempelajari ilmu di dalam Al-Quran dan hadis cuma mereka tidak beriman sahaja. Ilmu Sains dari barat mengajar untuk memakan hati sedangkan orang Yahudi , Amerika dan England tidak makan hati . Memakan hati bukan sekadar tidak membantu meningkatkan paras hemoglobin darah malahan memakannya akan mengundang pelbagai mudharat lain yang Allah dan RasulNya saja yang mengetahui dengan tepat.


#Pray4Gaza