Let's follow me!

Lawati Tasneem Naturel

Lawati Tasneem Naturel
Sape Sapu Jer..

Tuesday, January 10, 2012

Bila hati berbicara

Tatkala hati berbicara memohon kekuatan dari Tuhan..
Allah perkenankan dan DIA uji lebih lagi.
Tika hati telah mendapatkan jawapan,
ia diuji lagi dengan keadaan yang amat merumitkan.


apalah takdirnya diri ini..
menulis coretan ini..diwaktu2 begini...
mengapa sukar melelapkan mata..
untuk menghilangkan segala duka..
apalah masa ini memujuk hati ini sendiri...

mengapa aku perlu menitiskan setelah
kuberjanji untuk menjadi 'kuat'
mgapakah??



Namun ya Allah..
aku bukanlah sekuat maryam..
ku benar2  berasa tak mampu untuk menghadapinya..
kau bantulah hambaMu yang lemah ini..


~ ya ALLAh..ujian mu amat perit..aku... 
aku hnya menyerah atas keredhaan aku... 
di saat aku tak mengerti hdup ini.. 
di saat aku ingin lafazkan aku sangat mencintainya...
aku ingin luahkan tp aku x mampu.... 

tp apakan daya.. aku sudh terkedu... 
hnya ku thu.. hatiku msgis lagi... 
perlukah ini trjadi...?? 
kerana aku tidak mahu di ibarat terlalu...
semua yang ku lakukan semua bersbb...., 
mengapa dia tidak memahami....semmgnya daku sedih..
~ya Allah jernihkan lah kembali keruhan yg trjadi...aminn,,,,

adakah aku hipokrit.. aku msh tak mnegerti... 

adakah aku yang tidak mengerti..
tp aku yakin ade hikmah disebaliknya .... 
di saat aku memberi kebaikan ... aku di selubungi duka ...
adakah kerana aku leka dengan kebaikan aku... 
atau aku leka dengan keburukan aku...
ku tahu dimana aku berada...ku tahu menilai..
ku tahu..batas2nya, apa yg kulakukan semuanya ade tersirat & tersurat...
moga2 terjawab juga suatu masa..suatu ketika...., 
apa yg ku lakukan ade persoalan yang dicari...

apalah coretan kisah aku sebenarnya...?? 

apalah kekuatan aku sebenarnya...?? 
apalah daya aku sebenarnya..?? 
sipalah aku untuk berkata... ?? 
adakah aku msih tidak jujur ... 


ya ALLAh.. berilah aku kemudahan untuk aku menerima jawapan... 
berilah aku ruang untuk permudahkan urusan ya RABBUL izzati.. 
Ya rabb ... hati ini rebah mnghadap mu ya RABB.. 
aku masih terkedu.. bila hatiku menagis lagi ...


Ya Allah kuserah segalanya padaMu. InsyaAllah,
Sesungguhnya segalanya adalah milikMu..
Aku redha dan pasrah akan segala ketentuanMu.

No comments:

Post a Comment

#Pray4Gaza