Let's follow me!

Lawati Tasneem Naturel

Lawati Tasneem Naturel
Sape Sapu Jer..

Monday, April 16, 2012

.:NOTA SEMPENA ULANGTAHUN KELAHIRANKU ESOK:.

Hari-hari berlalu.. 
Tak kusangka, esok bakal kulangkah ke pertambahan umurku. 
esok: ulangtahun kelahiranku.. 
tidak mengapa jika anda tidak tahu. 
bagaimanapun, kubersyukur padaNya atas kesedaran 
bahawa umurku kian meningkat dan usiaku semakin singkat. 


Jika kuimbas kembali masa laluku, 
sungguh aku menyesal dengan masa laluku.. 
Kuharap penyesalan ini tidak terlambat, sebelum hari 'esok', 
kerana setiap manusia yang mati walaupun berapa umurnya 
maka akan ditanya bagaimanakah masa yang diberikan dihabiskan.

Ya Allah ! 
Engkaulah Tuhanku, tidak ada Tuhan melainkan Engkau, 
Engkau telah menjadikan daku dan aku adalah hambaMu 
dan aku di atas perintah dan perjanjianMu sekadar keupayaanku, 
aku berlindung denganMu dari kejahatan barang yang aku lakukan, 
aku mengaku bagiMu dengan nikmatMu ke atasku dan aku mengaku dengan dosaku, 
maka ampunilah bagiku, 
maka sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengampunkan segala dosa melainkan Engkau..

Wahai yang Tetap Hidup Yang Kekal memerintah selama-lamanya..

dengan rahmatMu aku memohon pertolongan, 
perbaikilah urusanku kesemuanya,
dan janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku walaupun sekelip mata. 
Sungguh aku hambaMu yang penuh dosa dan noda 
dan aku bertaubat pada-Mu atas segala dosa yang aku lakukan.. 
Allahurabbi..Semoga taubatku ini diterima..amin..

Buat semua sahabat2 yang dikasihi kerana Allah, 
Saya yakin, saya tidak lepas dari melakukan dosa sesama manusia. 

Saya mohon maaf atas segala kekhilafan dan dosa 
yang pernah atau sedang saya lakukan terhadap kalian.
samaada sedar mahupun tidak. 
Sesungguhnya saya hanyalah hamba-Nya yang hina dan penuh dosa..
Jika ada sebarang hutang atau perkara yang belum selesai,
samaada dalam makluman saya ataupun tidak, sila emel saya.. 
Saya serius. Terima kasih semua.. Moga Allah memberkati kalian..

Sungguh, 
saya mahu berubah kepada yang lebih baik! 
Mohon sokongan kalian. 
Tegur saya jika saya tersilap. 
Maafkan saya jika saya salah. 
Mohon doa semuanya. 
Moga hari ini lebih baik daripada hari esok buat kita semua..


wallahualam..

No comments:

Post a Comment

#Pray4Gaza