Let's follow me!

Lawati Tasneem Naturel

Lawati Tasneem Naturel
Sape Sapu Jer..

Monday, May 1, 2017

ANAK SEMBELIT?

IBUBAPA WAJIB TAHU!!!
SEMBELIT BUKAN PENYAKIT TAPI JANGANLAH BIARKAN ANAK SAMPAI SAKIT MENERAN, BERAK BERDARAH.  Kasihann anak.. :'(


Tahukah anda? Sembelit mula disyaki apabila bayi atau anak hanya membuang air besar sebanyak 3x dalam seminggu! Ini menyebabkan anak tidak selera makan dan perut menjadi kembung.

Antara tanda-tanda anak sembelit apabila mereka sering menangis, menunjukkan rasa resah dan gelisah atau tidak selesa ketika ingin membuang air besar. Bagi kanak² yang sudah besar, mereka akan mengadu rasa sakit atau kelihatan meneran dengan bersungguh² ketika mahu membuang air besar.

Selain itu, ibubapa dapat melihat tekstur najis mereka. Anak yang mengalami sembelit menghasilkan najis yang kering, berbiji-biji seperti kacang. Adapun bau kentut dan najisnya mungkin berbau lebih busuk.

Tekstur najis anak membuktikan keadaan kesihatan anak. Ianya cantik apabila tidak terlalu keras dan tidak terlalu cair. Anak anda sembelit? Jangan risau ya, ibubapa semua.. Sembelit bukan penyakit. Tetapi sebagai ibubapa kita perlu bantu anak kita.

 Sembelit? 

⛔STOP BRAT❌
 Banana
 Rice
 Apple
 Toast

GIVE 4P ✅✔☑
 Papaya
 Prune
 Pear
 Plum


Cirit-birit? 

⛔STOP 4P❌
 Papaya
 Prune
 Pear
 Plum

GIVE BRAT ✅✔☑
 Banana
 Rice
 Apple
 Toast
.
Korang ada anak yg alami masalah sembelit mahupun cirit birit???


Aku syorkan mommies ikhtiar sapu Tummy Time. Tummy Time atau T-Rub juga sesuai untuk sakit perut, gastrik, kembung perut.

Aku, suami n anak2 guna balm ni. Mmg balm ni plg sukeee sekali. Hahaha.. Klu org perempuan  yg bendera merah sakit perut ke, boleh sapu je..  Yg jenis byk angin pun sesuaiii sgt. Hihi.. Korg mmg kene cuba. Nah aku bg detail asas fungsi balm ni,


TUMMY TIME / T-Rub
- Bertindak seperti minyak telon
- Membuang angin dalam perut
- Bantu melegakan perut sebu
- Bantu melegakan kembung perut
- mengatasi sembelit
.
.
Dalam tummy time, ada minyak pati halia. Ia membantu masalah kembung perut & ketidakselesaan perut. Juga membantu pembuangan  toksin dari badan. Paling utama, eo ginger ini merangsang pengeluaran jus gastrik & air liur yang boleh membantu dalam penghadaman.
Peppermint eo juga ada dalam resepi tummy time. Di mana ianya membantu mengendurkan otot usus. Juga bertindak untuk membuangc angin dalam perut dan membantu masalah ketidakhadaman.
Minyak pati serai pula berupaya meningkatkan fungsi sistem penghadaman. Ia juga membantu mengurangkan masalah usus & pencernaan. Di samping mencegah pembentukan gas yang berlebihan di dalam usus.
.
.
Jom kita tgk feedback pengguna yg telah menggunakannya :)
.
"Yg tummy time ana dah ada. Tp igt kn unt perut kembung je. Fawwaz mmg kerap sembelit, taktau boleh guna unt legakan sembelit juga"
-Pn.Azreena, Pengurus Taska
.
Anak k.ipar sy tiap2 mlm kena bg drip water.. sbb perut sllu kembung..dari bby lg..tp lps pakai tummy ni.. alhamdulillah..xde dah kembung perut..dan melawas pon ok..Mmg membantu
-Pn.Aniz. Surirumah
.
"Shiera nk share sikit... rini guna tummy time tuk ank sbb ank dh dkt seminggu dia x mbuang.. skali pakai tummy terus kentut.. duk dlm setengah jam dia poo poo.. dh 2x dia poo poo... lega ase..."
-Pn. Shiera, Usahawan
.
.
Mommies jgn risau, balm ni selamat digunakan dari newborn sehingga dewasa. Kakmus seisi keluarga menggunakannya.. Selain itu balm Tasneem Naturel:

% bahan semulajadi
% selamat ke atas kulit bayi
❎ Paraben, SLS, bahan kimia
❎ Balm tidak panas
❎ Merensangkan kulit
✅ KKM Approval


Korang berminat nk cuba?
In shaa Allah, berbaloi dan korg xkan kecewa. Nah klik link kt bawah ni
Mahukan rawatan semulajadi? Mesti pilih Tasneem Naturel Balm :)
#sapujerrr











Korang berminat nk cuba?
In shaa Allah, berbaloi dan korg xkan kecewa. Nah klik link kt bawah ni
Mahukan rawatan semulajadi? Mesti pilih Tasneem Naturel Balm :)
#sapujerrr

No comments:

Post a Comment

#Pray4Gaza