Let's follow me!

Lawati Tasneem Naturel

Lawati Tasneem Naturel
Sape Sapu Jer..

Wednesday, September 29, 2010

Put your trust to Allah..

Manusia..
sering mengecewakan..
bukan orang lain yang selalu mengecewakan kita(aku)..
kita(aku) yang sering mengecewakan orang lain...(maafkan aku....)

Tetapi..
ketahuilah ada satu ZAT yang tidak pernah mengecewakan kita..
tak akan mengecewakan kita...
iaitu Allah...

Namun begitu...
kita(aku) sering mengeluh...
kerana kita(aku) seringkali berdoa..
memohon agar segala hajat di hati dimakbulkan...
ditunaikan olehNya..
tapi, Allah tidak memberi apa yang kita(aku) minta..
apa yang kita pohon kepadaNya..
Ya Allah..betapa kecewanya hati ini..

Lihat! Betapa biadapnya kita(aku) terhadapNya??
(maaf kerana menggunakan bahasa kasar)


Siapakah kita(aku) sebenarnya???? Siapa??
Siapa kita yang sering memohon dan meminta-minta kepada Rabbul Izzati..
Kita(aku) hanyalah hamba..
H.A.M.B.A!!!
Apakah pantas hamba meminta itu dan ini kepada Tuannya??
lantas apakah ia sesuatu yang sopan
kita kecewa terhadap ZAT yang memberi segala keperluan kehidupan kita???
Astaghfirullah al azim...(3x)
Banyaknya dosaku terhadapMu..
DIA yang sering memberi tanpa kita meminta..
memberi kepada semua..
tidak kira yang sering mengingkariNYA..
atau yang bertaqwa kepadaNya..
tiada beza..
udara yang kita(aku) sedut hari ini..
cahaya matahari...yang menyinari hari..
pernahkah kita(aku) berdoa memohon segala ini???
DIA beri tanpa kita minta..tanpa sewa!
PERCUMA!!!
tanpa bayaran/bill...
cuma air paip sahaja..
itu pun SYABAS yang minta bayaran
..
bukan DIA!!
Betapa Pemurahnya DIA kepada makhluknya..

Kita (Aku) sering melihat kekecewaan disekeliling kita (aku)..
termasuk yang pernah/sedang kita(aku) alami..
Sebaliknya...
Pernah tak kita(aku) memikirkan..
berapa banyak kalikah kita (aku) mengecewakan Yang Menciptakan kita(aku)..???
Ya Rabb, berdosanya aku terhadapMu..
Gembiralah hatimu walaupun hajatmu tidak ditunaikan..
kerana Allah Maha Mengetahui...
lantas Dia memberi BUKAN APA YANG KAMU MINTA..
tetapi memberi APA YANG LEBIH KAMU PERLUKAN..
Ketahuilah, ada hikmah disebalik segalanya...

Saya ambil kata-kata seorang sahabat(keluarga saya)...,
Jangan percaya aku atau orang lain..
kerana kita(aku) semuanya sama (manusia)...
yang selalu diselimuti khilaf dan dosa..
walau beribu kemaafan diminta..
namun seringkali ia berulang..

Put your trust in Allah if you are believers indeed


ps: segala yang ditaip adalah pesanan buat semua pembaca dan
terutama sekali buat yang menulis (aku)...
aku mohon maaf kepada yang pernah aku kecewakan..
tidak kira sekecil sebabpun..
yang pernah membuat kamu kecewa..
atau terasa hati..
dan tegurlah aku supaya aku tidak mengulanginya lagi...

terima kasih kepada yang membaca..

2 comments:

#Pray4Gaza