Let's follow me!

Lawati Tasneem Naturel

Lawati Tasneem Naturel
Sape Sapu Jer..

Saturday, September 11, 2010

Taqabbalallahu Minna Wa Minkum

Selamat Hari Raya Aidilfitri...
Dikesempatan ni..aku nak ucapkan salam lebaran buat seluruh pengungjung blog.serta semua umat Islam..semoga amalan kita dalam Ramadhan yang telah meninggalkan kita, diterima Allah hendaknya..Mohon maaf atas segala salah dan silap. samada melukakan atau mencederakan.. mohon sangattt.. sesungguhnya setiap orang tak terlepas daripada melakukan kesalahan..


“Ya Allah, ampunilah kesalahanku dan kebodohanku, dari berlebih-lebihanku dalam urusanku, dan apa yang Engkau lebih mengetahui daripadaku. Ya Allah, ampunilah keseriusanku dan permainanku, kekhilafanku, dan kesengajaanku, semua itu ada padaku. Ya Allah, ampunilahy apa yang telah aku lakukan dan apa yang aku tunda, apa yang aku sembunyikan, dan apa yang aku lakukan dengan terang-terangan, dan apa saja yang Engkau lebih mengetahui daripada aku. Engkau adalah Tuhanku, tiada Tuhan selain Engkau”.

Begitulah rintihan do’a yang disampaikan oleh Baginda Rasulullah Shallahu Alaihi Wa Salam, tanpa henti, dan terus bermunajat serta memohon ampun dan bertaubat.

Dalam hadith yang lain, disebutkan :

“Ya Allah, amunilah dosaku semuanya, yang kecil dan yang besar, yang tidak sengaja dan yang sengaja, yang sembunyi-sembunyi dan yang terang-terangan, yang pertama dan yang terakhir”.

Ungkapan do’a dan taubat yang disampaikan oleh Baginda Rasulullah Shallahu Alaihi Wa Sallam, terus mengalir, padahal Beliau manusia yang ma’shum, kekasih Rabb-nya, dan telah dijamin masuk surga-Nya, tetapi menyampaikan taubatnya. Wallahu’lam.
[sumber: kalam kalbu]



potrait aidilfitri..




bersama adik beradik yang masih dibawah tanggungan emak abah..

1 comment:

#Pray4Gaza