Let's follow me!

Lawati Tasneem Naturel

Lawati Tasneem Naturel
Sape Sapu Jer..

Saturday, July 2, 2011

Persinggahan berbaki..

Tanpa kusedar..
Semakin aku meniti hari-hariku..
Semakin aku merasakannya
Tidakku sangka..
Semakin aku sampai kepenghujungnya..

Air mata ini mengalir..
mengalir derasnya..
mengenangkan nasibku yang tidak pasti..
di mana kebahagiaannya..
adakah apa yang kulakukan selama ini..
benar-benar ikhlas keranaNya..
Atau keduniaan cuma?
Astaghfirullah...
Astaghfirullahala'dzim..

Ya Allah..
hambaMu ini benar-benar merasakan..
ia hanya berbaki sedikit sahaja..
Sempatkah aku Ya Rabb..
menuju cita syahid di jalanMu..
menggapai impian syurgaMu..
mengecap kebahagiaan dengan redhaMu..

Sedetik Engkau mengujiku..
luluh hati merasakan sebak di dada..
Benar, aku rindukanMu..
Namun aku belum bersedia..
aku tidak mampu lagi untuk membawa hidangan lazat..
dan bekalan yang sedang dikumpul belum lagi mencukupi..
untuk aku bertemu denganMu..
aku malu denganMu, ya Rabb.. aku malu..

Namun apakah pasti diriku akan begini
atau mampu memperbaiki diri saban waktu berlalu..
atau aku akan terus lalai dengan duniawi..
nikmat sementara dengan permainan musuhMu..
apakah ia suatu kepastian buatku?

Allahumma Ya Allah..
Tatkala jiwa merintih derita..
dengan dosa dan noda..
yang sering menggigit jiwa..
aduh, sakit ya Allah..
Benar aku yakin Engkau menyayangiku..
aku sebagai hambaMu..
yang sering lupa dan alpa..
dengan segala nikmat kuniaanMu..
yang tidak ternilai dan sangat berharga..

Bukan aku mahu berprasangka..
Namun aku mahu berubah..
kuyakini atas segala hikmahMu..
yang pasti ada..
terhadap setiap ujianMu..
permudahkan aku ya Allah..
untuk segala urusan..
yang membawaku kepadaMu..

Benar ialah yang paling dekat dengan manusia..
iaitu KEMATIAN..

hidup insyaAllah..
Mati itu pasti..

Aku redha jika itu yang terbaik...
Namun aku benar2 tidak mampu menanggungnya sendiri Ya Rabb..
Moga Engkau bantu aku dalam segala hal..

No comments:

Post a Comment

#Pray4Gaza