Let's follow me!

Lawati Kedai Qaseh Gold Online

Monday, October 19, 2009

jom berubah!!!!

Ramai orang sangka yang perubahan tu bagus
tapi bagi aku, x semua perubahan tu bagus...
if berubah kepada something better, bagus la..
but what if you become worst?
as a person and as a daie'?

Kalo nak bercakap panjang, bersyarah ke
bknnya org nak dgr...
ye la... ilmu agama aku nih xbyk mana..
sbb tuh, sebagai daie' wajib untuk sentiasa menuntut ilmu
tambah ilmu di dada
baru apa kita cakap akan didengar orang...

semua orang nak jadi yang terbaik, btul kan?
tapi terbaik macam mana?
terbaik pd pandangan kita sendiri?
terbaik pada pandangan family, jiran2 and kwn2?
terbaik pd pandangan manusia lain?
atau adakah kita mahu jadi yang terbaik di sisi Allah....
tergolong dlm golongan orang yang beriman
dan menjadi pendokong kepada agama Allah?

Mungkin akan ada suara2 berkata..
kau cakap bleh ar, cuba buat...
yes, I'm trying...
Tapi x bleh lar sekelip mata jer trus jd superb kan?
menuntut ilmu perlukan masa
bknnya aku baca satu buku hari nih,
ak akan trus jadi super duper pandai dan berilmu...
tapi biarlah ada usaha untuk improve..
menuntut ilmu bknnya mcm kamen rider
" Henshin!" tetiba trus berubah dr manusia biasa
jadi super hero..
tu cerita, bleh ar..

Dan aku juga yakin, kalo berubah seperti mee segera
x tahan lama pun nnt...
mcm mee segera la kan..
cuba korg mkn maggi.. kenyang tak?
kenyang la.. tp sekejap je kan...
Sedangkan ada di antara kita
yang dah dididik dgn baik,
mak ayah hantar sekolah agama
ilmu agama tinggi (kata orang la...)
tapi at the end boleh berubah jugak..
bkn kpd something yg lebih baik, tp
to be worst...

So, dengan ilmu yang sedikit nih,
kenalah lebih berusaha
dan lebih mendekatkan diri kepada Allah
dan aku sentiasa doakan
sahabat2 agar sentiasa dipelihara iman mereka
semoga kita kekal di jalan yang kita pilih
terus kekal di jalan dakwah
terus berjuang dengan matlamat mardhatillah
dan terus menempuh hari2 kita dengan panduan Al-Quran da Sunnah...

"di mana bumi dipijak, disitu Islam ditegak"

share n edited from: this is my world~

tambahan dari aku:

jom sama2 buka minda..
sesungguhnya perjuangan masih belum selesai..

hulurkan tangan ringankan beban,
pimpinlah perubahan bersama Islam ^_^

ISLAM_IS_THE_WAY_OF_LIFE

6 comments:

  1. Doakan kte bersama mampu berubah..BERSATU BERUBAH..hehe

    ReplyDelete
  2. Berubah kepada yang terbaik dan yang terbaik kepada yang lebih baik.. dimulakan dgn bismillah dan keazaman..

    Gud luck 4 exam..
    wish my frend, All the best. ^_^

    from ur lovely frend...

    ReplyDelete
  3. x semua org kita bole jg hati mereka dgn setiap keputusan kita.xsemua org suka kita berubah ke arah yg berbeza dgn dia.tp diri kita yg tahu apa yg kita perlukan.fitrah hati utk mahukan kebaikan.

    ranjau dan liku dalam dakwah begitulah..boleh jgk buat kawan2 lari dari kita.tp bergantung pada kita mcm mana nk hadapi situasi mcm tu.all the best.

    ReplyDelete
  4. mus..ko jgn sedey2 tau..kalo ko sedey meh laah dtg borak2 kat bilik aku

    ReplyDelete
  5. salam..
    kak mus, awat sy x bley "menjerit" ??????
    ble sy nk jerit, dia ckp....

    Your IP address 202.184.124.12 has been banned from this shoutbox.

    Please try again later.

    huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. Mmg bukan setiap butir kata y kita katakan tu dapat diterima dengan mudah...cuma kta prlu sentiasa pedulikan keadaan ummah y makin melelahkan.hidayah milik Allah....

    ReplyDelete

#Pray4Gaza